Offline promotie

Offline promotie

Het offline promoten van uw evenement is net zo belangrijk als de online promotie. Vooral lokaal kan dit veel succes opleveren. Er zijn verschillende soorten van offline promotie die beslist kunnen helpen om veel mensen naar uw event te krijgen. Wij zetten ze graag even voor u op een rijtje:

Posters & lantaarnpaalreclame

In de buurt van het evenement kunt u kiezen voor posters en lantaarnpaalreclame. Niet één lantaarnpaal voorzien van een kartonnen reclamebord, maar talloze. Zo is het nagenoeg onmogelijk dat de doelgroep uw reclamebord mist. Het is een simpele maar doeltreffende manier van reclame maken. Beperk u bij deze vorm van reclame overigens tot de meest essentiële informatie: de datum, de tijd en de naam van het evenement. Mensen rijden met auto's langs deze borden en er moet dus niet te veel tekst op de borden staan zodat men niet voldoende tijd heeft om het te lezen.

Stand en posters op andere festivals

Gaat u een leuk rock festivalletje organiseren? Zorg er dan voor dat u bij soortgelijke festivalletjes in de buurt in the picture komt. Plaats er voldoende posters of zorg zelfs voor een samenwerking. Het komt vaak voor dat er een bepaalde stage is met de naam van een concurrerend festival. Echt concurrenten bent u in de meeste gevallen toch niet, aangezien de festivals op verschillende datums plaatsvinden.

Winacties

Wilt u bij een grote doelgroep onder de aandacht komen? Dan kunt u bijvoorbeeld kiezen voor het doen van winacties. Geef een x aantal tickets weg bij lokale businesses, of doe een winactie op de website waarbij mensen hun e-mailadres moeten invoeren om kans te maken op gratis tickets. Beslist de moeite waard om a) e-mailadressen af te vangen en b) een groot publiek te bereiken.

Terug naar overzicht